05:53 | پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

دولت سیزدهم

شرایط بنیادی بازار سرمایه؛ بسیار خوب است
اتفاق‌های سال گذشته منجر به بی اعتمادی مردم نسبت به بازار سرمایه شد و من این حق را به آنها می‌دهم تا نسبت به سرمایه‌های خود نگران باشند، اما با توجه به شرایط موجود شرکت‌ها و عزم دولت سیزدهم برای حمایت از بازار سرمایه، به عنوان یک شخص حرفه‌ای در نهادهای مالی و این حوزه، اعلام می‌کنم جای هیچ نگرانی نیست و شرایط بنیادی بازار سرمایه شرایط بسیار خوبی است.
توضیحات رئیس سازمان بورس درباره دغدغه‌های فعالان بازار
دکتر محمدعلی دهقان دهنوی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار به‌منظور شفاف‌سازی و پاسخگویی به موضوعاتی از جمله فروش اوراق دولتی، معاملات الگوریتمی، تغییر مدیریتی در سازمان بورس و موارد دیگری که به‌تازگی به عنوان دغدغه در بین اهالی بازار سرمایه مطرح شده به گفت‌وگو پرداخت.
خیز لوازم خانگی برای رسیدن به بازار سرمایه
در حال حاضر ۷۰ درصد بازار لوازم خانگی کشور در اختیار تولیدات ایرانی است که با رشد کمیت و کیفیت محصولات این صنعت در سال‌های آینده شاهد ورود آنها در بازار سرمایه خواهیم بود.
بازار سرمایه؛ سپری مقاوم مقابل تورم
زمانی که پول در بانک دپو شود، افزایش نقدینگی دور از انتظار نیست و این در حالی است که بازار سرمایه می تواند از رشد تورم جلوگیری کرده و سپری برای ایجاد تورم در کشور باشد.
بار چرخه معیوب قیمت‌گذاری دستوری روی دوش مردم
وجود برخی تحرکات برای اجرای سیاست قیمت‌گذاری دستوری در دولت سیزدهم بسیاری از فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان را نگران کرده است. در شرایطی که دولت سیزدهم با شعار مقابله با رانت و فساد وارد میدان عمل شده و رییس جمهور نیز بارها بر مشورت و تعامل با فعالان صنعت و کارشناسان به منظور اتخاذ تصمیمات مهم، تاکید داشته است اما بار دیگر اظهاراتی در مورد کنترل قیمت کالاها و حمایت از مردم به گوش می‌رسد. این روند حتی تابلوی بازار سهام را قرمز پوش کرد تا مشخص شود سهامداران نیز به خوبی با اثرات زیان بار قیمت‌گذاری بر فعالیت شرکت‌های تولیدی آشنا هستند.
آینده بازار نیازمند اصلاح است
مدیران کشور برای ترمیم دوباره بازار سرمایه تلاش کنند تا شاهد تکرار دوباره رکود نباشیم.
قیمت سیمان به نرخ پیش از قطعی برق بازگشت
وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشستی با نمایندگان مجلس، درخصوص نحوه بازگشت قیمت سیمان به پیش از آغازه دوره قطعی برق و راهکارهایی برای کنترل قیمت فولاد توضیحاتی داد.
تصمیم جدید وزیر صمت برای عرضه گسترده کالاها در بورس
طی هفته گذشته نایب رییس مجلس از کاهش قیمت سیمان به ٢٥ هزار تومان و نیز نرخ فولاد به ١٠ هزار تومان خبر داد.
اقدامات تاثیرگذار در بهبود معاملات بازار سرمایه
با به کار گرفتن راهکارهایی مانند آزادسازی قیمت ها و حذف رانت های ناشی از آن، کاهش نرخ سود بین بانکی، ساماندهی فروش سهام عدالت در بازار، تسهیل قوانین ورود شرکت ها به بورس در جهت عمق بخشیدن به معاملات بازار سرمایه و افزایش دامنه نوسان به منظور رشد نقدشوندگی بازار, زمینه رونق بیشتر معاملات بورس فراهم خواهد شد.
نخستین دیدار هیئت دولت سیزدهم با رهبر انقلاب
صبح امروز و در آستانه هفته دولت و آغاز فعالیت دولت سیزدهم رئیس‌جمهور و اعضای دولت با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند.
آمادگی فولاد مبارکه برای كمك به ساماندهی بازار در فصل جدید وزارت صمت
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه با صدور پیامی، ضمن تبریک به جناب آقای دکتر سیدرضا فاطمی‌امین جهت انتصاب به عنوان وزیر صنعت، معدن و تجارت، آمادگی این شرکت را برای هم‌افزایی بین شرکت‌های صنعتی و کمک به ساماندهی بازار در فصل جدید فعالیت‌های این وزارتخانه اعلام کرد.
خاندوزی؛ احاطه و توانایی خوبی در اقتصاد دارد
وزیر پیشنهادی اقتصاد و دارایی احاطه و توانایی خوبی نسبت به مسائل اقتصادی دارد اما آنچه بیش از همه مورد اهمیت است اجرا و نحوه برخورد با این برنامه‌هایی است که قرار است در دستور کار قرار بگیرد.
یک بورسی در میان ۱۰ مدیر برتر دولت الکترونیک
در آخرین جلسه شورای عالی فناوری اطلاعات دولت دوازدهم، مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به عنوان یکی از ۱۰ مدیر برتر دولت الکترونیک معرفی شد.
راه اندازی صندوق زمین و مسکن در نیمه دوم سال
سازمان بورس و اوراق بهادار و بورس کالای ایران با همکاری وزارت راه و شهرسازی، صندوق زمین و مسکن را در دست راه اندازی دارند که در صورت صدور مجوزهای مربوطه از سوی سازمان بورس و طبق برنامه ها، این صندوق از نیمه دوم سال راه اندازی می شود.
میزان تاثیر وزیر پیشنهادی اقتصاد بر بازار سرمایه
عضو شورای عالی بورس انتخاب احسان خاندوزی به عنوان وزیر پیشنهادی اقتصاد را از انتخاب‌های خوب "رییسی" برای معرفی کابینه دولت سیزدهم عنوان کرد.